آرشیو بهمن ماه 1398

تازه ترين اطلاعات تخصصي سينماي ايران و جهان را در اين مجله خبري بخوانيد

تحليل و نقد انيميشن كوتاه Food 1993 اثر يان شوانكماير (بخش 2)

۱۵۵ بازديد

 

2- ناهار

در بخش دوم ، گويي با مناسبات قدرت سر و كار داريم. ميزي در يك رستوران كه يك طرف آن فردي موجه با كراوات و كت شلوار نشسته و مقابلش فردي با سر و رويي نسبتا آلوده كه نشانگر اختلاف طبقاتي او با ديگري است. ماجرا اما زماني آغاز ميشود كه گارسون رستوران بي توجه به هر دوي آنها ، از يك طرف به يك طرف ديگر ميرود و سفارش غذا از اين دو نميگيرد. دو فردي كه سر ميز نشسته اند ، رفته رفته به خوردن هر آنچه پيرامونشان وجود دارد مشغول ميشوند. از گل هاي درون گلدان كه روي ميز قرار دارد شروع شده و تا لباس ها و كفش ها و حتي ميز رستوران پيش ميرود. آنچه كه بين اين دو اتفاق مي افتد ، محو شدن تفاوت هاي رفتاري و ظاهري آنهاست كه حاصل گرسنگي است. 

تحليل و نقد انيميشن كوتاه Food 1993 اثر يان شوانكماير (بخش 1)

۱۹۶ بازديد

 

آنچه كه آثار كوتاه “يان شوانكماير” را تبديل به آثاري درخشان و ارزشمند ميكند ، درواقع همان “كم گويي” و “تعمق” است. اينكه تنها در اپيزودهاي چند دقيقه اي ، چنان عميق به تحليل گري ها و ارائه نگرش هاي فلسفي ميپردازد كه مخاطبش را با انبوه معاني در كمترين زمان ممكن روبرو ميسازد و اتفاقا اكسير جادويي خود را از آنجايي ميگرد كه ابدا در اين “كم گويي” ، به ورطه سطحي نگري و تيتر گرايي نمي افتد. اتفاقا اين حجم كوچك آثار و عمق طويلشان ، بعضا يادآور المان هاي سوررئال و فانتزي آثار همين فيلمساز آوانگارد است. مانند كشوي كوچكي كه در “آليس” راه ورودي جهان خيالي عظيم فيلم بود. يا مانند آناتومي آدم ها در انيميشن “غذا” كه درونشان آسانسورهاي بسيار بزرگي تعبيه ميشد. اين ايده ي “قرار دادن چشم اندازهاي عظيم در ابژه هاي كوچك” يكي از معدود امضاهاي مربوط به آثار شوانكماير است.

علاقه بري جنكينز به ساخت اسپين آفي از مجموعه جيمز باند

۱۷۰ بازديد

 

بري جنكينز، كارگردان فيلم Moonlight، علاقمند به ساخت فيلمي از شخصيت ماني‌پني است و شايد اولين اسپين آف اين مجموعه محبوب و قديمي نيز روي پرده سينما برود.

بري جنكينز، كارگردان فيلم تحسين‌شده Moonlight (مهتاب)، علاقمند به ساخت اولين فيلم اسپين‌آف از مجموعهٔ «جيمز باند» است. اين فيلم كه هنوز مشخص نيست تنها در حد حرف بوده يا موضوع را بايد جدي گرفت، در مورد شخصيت معروف فيلم‌ها و رمان‌هاي مجموعهٔ «جيمز باند»، يعني شخصيت ماني‌پني خواهد بود كه اين شخصيت در فيلم‌هاي سال‌هاي ابتدايي، تنها نقش منشي شخصيت اِم را داشت و بعداً به جيمز باند در عمليات كمك مي‌كرد و در دو فيلم آخر نقش پررنگي در روند داستاني داشت. انتخاب بري جنكينز براي ايفاي نقش شخصيت ماني‌پني، نائومي هريس است كه در دو فيلم آخر مجموعه 007 اين نقش را ايفا كرد و در فيلم جديد نيز حضور دارد. 

بازيگر سريال Mindhunter به جيسون استاتهام در فيلم Cash Truck پيوست

۱۷۲ بازديد

 

هولت مك‌كالاني، بازيگر سريال Mindhunter دومين بازيگري است كه به جمع بازيگران فيلم Cash Truck به كارگرداني گاي ريچي، اضافه خواهد شد.

ماه گذشته خبري منتشر شد مبني بر اينكه گاي ريچي و جيسون استاتهام در يك اثر جديد با هم دوباره همكاري كنند. گاي ريچي در همكاري دوباره با استوديوي فيلمسازي ميرامكس (Miramax) وظيفه كارگرداني و نوشتن فيلمنامه بازسازي آمريكايي يك فيلم فرانسوي دلهره‌آور به‌نام فيلم Le Convoyeur را بر عهده گرفته كه هنوز نام نسخه آمريكايي فيلم مشخص نشده است. همچنين جيسون استاتهام قرار است پس از سال‌ها دوباره با ريچي در اين پروژه همكاري كند. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، بازيگر ديگري به اين پروژه اضافه شده است. هولت مك‌ كالاني، بازيگر سريال Mindhunter (شكارچي ذهن)، به جمع بازيگران فيلم Cash Truck (كاميون حمل پول) اضافه شده و قرار است نقش اصلي ديگر فيلم و نقش مقابل استاتهام را در اين فيلم بازي كند.

رايان رينولدز در آستانه حضور در فيلم Zombieland: Double Tap بود

۱۵۲ بازديد

 

نويسندگان فيلم Zombieland: Double Tap تاييد كردند كه رايان رينولدز در آستانه حضور در اين فيلم و بازي در يكي از نقش‌هاي جديد آن بود.

مدتي مي‌شود كه اكران جهاني فيلم Zombieland: Double Tap  (سرزمين زامبي ها 2: دابل تپ) آغاز شده و اين فيلم توانسته عملكرد خوبي را در گيشه داشته باشد و اين فيلم كمدي ترسناك تا به امروز بيش از ۶۳.۶ ميليون دلار در سراسر جهان فروش كرده كه اين فروش شامل ۴۷ ميليون دلار در آمريكاي شمالي و ۱۶.۶ ميليون دلار در ديگر كشورهاي جهان مي‌شود. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، ممكن بود بازيگر ديگري نقش البوكركي را در دنباله فيلم Zombieland  (سرزمين زامبي‌ها) بازي كند. در مصاحبه با ددلاين، پال ورنيك و رت ريس، نويسندگان اين فيلم تاييد كردند كه رايان رينولدز گزينه اولين آن‌ها براي بازي در نقش البوكركي در فيلم Zombieland 2 بوده است. آن‌ها فاش كردند كه تداخل فيلمبرداري فيلم با برنامه‌هاي رينولدز و همچنين تمايل او براي گذراندن وقت بيشتر با خانواده باعث شد تا اين نقش در نهايت به لوك ويلسون برسد. 

تريلر نهايي فيلم Knives Out با بازي دنيل كريگ منتشر شد

۱۶۲ بازديد

 

شركت لاينگزيت تريلر نهايي فيلم Knives Out با بازي دنيل كريگ و كريس ايوانز را منتشر كرد كه در آن به خلاصه نقدهاي اين فيلم نيز مي‌پردازند.

تير ماه امسال بود كه شركت لاينزگيت اولين تريلر رسمي فيلم Knives Out (چاقوها بيرون) را منتشر كرد و در ماه شهريور امسال نيز شاهد انتشار دومين تريلر رسمي اين فيلم مورد انتظار و جنايي بوديم. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، تريلر جديدي از فيلم Knives Out منتشر شده است. لايزنگيت اخيرا تريلر جديدي از اين فيلم كه با الهام از از رمان‌هاي آگاتا كريستي ساخته شده، را منتشر كرده مدت زمان آن تنها يك دقيقه است و بخش زيادي از تصاوير آن را در دو تريلر قبلي اين فيلم مشاهده كرديم، اما حاوي تصاوير جديدي نيز است. تمركز اصلي اين تريلر روي نقدها و ستايش منتقدان از فيلم Knives Out است كه در آن با يك تدوين جذاب، شخصيت‌هاي فيلم به اين نقدها واكنش نشان مي‌دهند.

تاريخ اكران فيلم The Trial Of The Chicago 7 اعلام شد؛ اضافه شدن مايكل كيتون و چند بازيگر ديگر

۱۳۳ بازديد

 

شركت پارامونت پيكچرز تاريخ اكران فيلم The Trial of the Chicago 7 را تاييد كرده و از حضور بازيگران بيشتري در فيلم خبر داده است.

در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، اطلاعات تازه‌اي از فيلم The Trial of the Chicago 7 (محاكمه‌ي ۷ شيكاگويي) منتشر شده است. شركت پارامونت پيكچرز در ابتدا اعلام كرد كه مايكل كيتون، بازيگر نامزد دريافت يك جايزه اسكار براي بازي در فيلم Birdman  (بردمن) و ويليام هرت، بازيگر برنده يك جايزه اسكار براي بازي در فيلم Kiss of the Spider Woman  (بوسه زن عنكبوتي)، به‌جمع بازيگران اين فيلم مورد انتظار اضافه شده‌اند. كيتون نقش رمزي كلارك را بر عهده دارد كه او قاضي‌اي بود كه نقش نظارت روي محاكمه را داشت و هرت نقش جان ميچل، دادستان كل را بازي خواهد كرد. جي. سي. مك‌ كنزي ديگر بازيگري است كه به جمع بازيگران فيلم The Trial of the Chicago 7 اضافه شده، اما اطلاعاتي از نقش او در دسترس نيست.

علاقه كارگردان فيلم Zombieland به ساخت اسپين آفي براساس شخصيت مديسون

۷۳ بازديد

 

روبن فليشر، كارگردان فيلم Zombieland در مصاحبه جديد خود از علاقه‌اش به ساخت فيلمي مستقل و فرعي براساس شخصيت مديسون با بازي زوئي دويچ، خبر داده است.

از جمعه هفته گذشته اكران جهاني فيلم Zombieland: Double Tap  (سرزمين زامبي ها: دابل تپ) با افتتاحيه‌اي بهتر از انتظار رسما آغاز شد و اين فيلم كمدي- ترسناك تا به امروز بيش از ۳۷ ميليون دلار در سراسر جهان فروش كرده كه اين فروش شامل بيش از ۳۲ ميليون دلار در آمريكاي شمالي و بيش از ۵.۵ ميليون دلار در ديگر كشورهاي جهان مي‌شود. بدون شك يكي از عوامل موفقيت فيلم شخصيت مديسون با بازي زوئي دويچ، بوده است كه طبق گفته منتقدان و تماشاگران، او در هر صحنه‌اي كه حضور داشته ستاره اول آن صحنه بوده است. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، ممكن است فيلمي براساس اين شخصيت ساخته شود. 

بيوگرافي گابريلا پتري بازيگر نقش آليس در فيلم تگزاس

۲۸۳ بازديد

 

گابريلا پتري  (Gabriela Petry)، هنرپيشه و خواننده اهل برزيل كه در فيلم سينمايي تگزاس ۱ و ۲ در نقش آليس به ايفاي نقش پرداخته است اين بازيگر در فيلم تگزاس نقش همسر سام درخشاني را بازي كرده است. هنگامي كه فيلمهاي تگزاس 1 و 2 را در كنار خانواده مشاهده كرديد و لحظات خنده داري را كنار هم داشتيد اين بازيگر برزيلي در آن فيلم ايفاي نقش داشت، نام او آليس بود و چهره زيبايي نيز داشت .با بيوگرافي گابريلا پتري همراه ما باشيد.

شروع  

گابريلا پتري  (Gabriela Petry)، متولد ۲۸ مه سال ۱۹۸۶ در برزيل، بازيگر و خواننده است. وي بازيگري را با ايفاي نقش در يك قسمت از يك سريال برزيلي با نام «خانواده بزرگ /Big Family » در سال ۲۰۱۲ شروع كرد. ۲ سال بعد در سال ۲۰۱۴ او در يك سريال كمدي با نام «ATORmentados » نقشي كوتاه بازي كرد. 

سريال Cloak and Dagger پس از دو فصل لغو شد

۹۲ بازديد

 

شبكه فري ‌فرم و بخش تلويزيوني مارول اعلام كردند كه سريال Cloak and Dagger پس از دو فصل لغو شده و براي فصل سوم تمديد نخواهد شد.

پخش فصل دوم سريال Cloak and Dagger (شنل و خنجر) از ماه فروردين امسال آغاز شد و پخش آن تا ماه خرداد امسال ادامه داشت. با اين حال، از زمان اتمام پخش سريال تا به امروز خبري در رابطه با تمديد سريال براي فصل سوم يا عدم تمديد آن منتشر نشد. حال در جديدترين اخبار سينما و تلويزيون، يكي ديگر از سريال‌هاي بخش تلويزيوني مارول لغو شده است. شبكه فري ‌فرم (Freeform)  سرانجام از لغو سريال Cloak and Dagger پس از ساخت و انتشار دو فصل از آن خبر داده تا بدين ترتيب اين سريال براي فصل سوم تمديد نشود. در پايان فصل دوم، تندي بوون با بازي اوليويا هولت و تايرون جانسون با بازي اوبري ژوزف، شهر اورلندو را ترك كردند و حال داستان اين دو شخصيت قرار است در فصل سوم سريال Runaways (فراري‌ها) ادامه پيدا كند كه در اين سريال حضوري كوتاه و به‌ عنوان شخصيت مهمان خواهند داشت.