مراتع مهم‌ترين ذخيره‌گاه ژنتيكي گياهان دارويي

تازه ترين اطلاعات تخصصي سينماي ايران و جهان را در اين مجله خبري بخوانيد

مراتع مهم‌ترين ذخيره‌گاه ژنتيكي گياهان دارويي

۱۲ بازديد

معاون اداره جنگل ، برج و برج سانگل گفت: “متغيرها مهمترين مخزن ژنتيكي گونه هاي گياهي باارزش ، غذايي و صنعتي بي نظير هستند و حفاظت از اين زيستگاه ها و منابع ژنتيكي در اولويت برنامه هاي سازمان است.” مديريت حوضه آب. به گزارش ايران تودي ، مصطفي بيگدلي وي در اين سمپوزيوم كه با …

مراتع مهم‌ترين ذخيره‌گاه ژنتيكي گياهان دارويي https://iranian-today.ir/مراتع-مهم‌ترين-ذخيره‌گاه-ژنتيكي-گيا/ ايران تودي Sun, 14 Mar 2021 11:06:39 0000 اجتماعي https://iranian-today.ir/مراتع-مهم‌ترين-ذخيره‌گاه-ژنتيكي-گيا/ معاون اداره جنگل ، برج و برج سانگل گفت: “متغيرها مهمترين مخزن ژنتيكي گونه هاي گياهي باارزش ، غذايي و صنعتي بي نظير هستند و حفاظت از اين زيستگاه ها و منابع ژنتيكي در اولويت برنامه هاي سازمان است.” مديريت حوضه آب. به گزارش ايران تودي ، مصطفي بيگدلي وي در اين سمپوزيوم كه با …

معاون اداره جنگل ، برج و برج سانگل گفت: “متغيرها مهمترين مخزن ژنتيكي گونه هاي گياهي باارزش ، غذايي و صنعتي بي نظير هستند و حفاظت از اين زيستگاه ها و منابع ژنتيكي در اولويت برنامه هاي سازمان است.” مديريت حوضه آب.

به گزارش ايران تودي ، مصطفي بيگدلي وي در اين سمپوزيوم كه با حضور تعدادي از بهره برداران و پروژه هاي مرتع در زمينه توسعه گياهان دارويي و برخي از مسئولان شهرستان فيروزكوه برگزار شد ، وي افزود: سياست جنگل در بهره برداري از محصولات جانبي جنگلي در منابع طبيعي ، مديريت منابع طبيعي پروژه ها و مديريت حوضه آب. به همين دليل ، داروها ، محصولات معطر و غذايي و غيره در عمليات بيولوژيكي. استفاده از گونه هاي موجود در اولويت است.

وي بر لزوم تأكيد بر مشاركت بيشتر سازمانها و اپراتورها به عنوان يك عامل اجتماعي در كليه مراحل و فرايندها براي محافظت و جلوگيري از انباشت غير مجاز گونه هاي نادر و در معرض خطر نسل هاي آينده به عنوان انبارهاي ارزشمند ، تأكيد كرد. .

در بخش ديگري از اين نشست ، ابوالقاسم مهري فرماندار فيروزكوه گفت: با توجه به ارزش هاي زيست محيطي و اقتصادي منابع طبيعي ، اين منابع مهمترين عنصر توسعه پايدار هستند.

وي افزود: از آنجا كه مراتع و پوشش گياهي نقش بسيار موثري در ايجاد شرايط مناسب محيطي و تعادل اكولوژيكي بين مردم ، خاك و گياهان دارند ، اين منابع بستر توسعه پايدار محسوب مي شوند.

مهري ادامه داد: شهرستان فيروزكوه با پوشش مرتع مناسب تمايل به پرورش گياهان دارويي دارد و توانايي زيادي در توليد اين محصولات دارد.

فرماندار فيروزكوه در ادامه گفت كه اداره منابع طبيعي مراتع را مديريت مي كند و بايد فعاليت هاي فرهنگي و تربيتي به منصه ظهور برسد تا اين منابع مورد تصميمات و اقدامات خودسرانه و غيرقانوني قرار نگيرند.

مهري تاكيد كرد: فعاليت هاي منابع طبيعي بايد به صورت علمي در چارچوب قوانين و مقررات انجام شود تا هم از طبيعت و هم از مراتع بهره برداري اصولي شود و شاهد تخريب اين مواهب الهي نباشيم.

وي خطاب به مراتع و بهره برداران شركت كننده در جلسه گفت: در كنار استفاده از مراتع ، بحث حفاظت و صيانت از اين مناطق نيز بايد مورد توجه قرار گيرد.

بر اساس بانك اطلاعات اداره كل منابع طبيعي استان تهران ، فرماندار فيروزكوه بر توسعه جنگلداري و سرسبزي تأكيد كرد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.